A reklámozás világában rengeteg különböző taktikát alkalmazhatsz az új eladások növelésére és a vállalatod jövedelmezőségének javítására.
Lehetőséged van leárazásokat, versenyeket vagy bármilyen más hagyományosabb marketingstratégiát alkalmazni.
De van egy új “csoda” taktika, amelyet az e-kereskedelmi márkák egyre többet használnak, ez az úgynevezett összehasonlító vagy röviden csak „Mi vs. Ők” hirdetés.
Erre mégpedig nagyon jó okuk van!
Először is, a „Mi vs. Ők” hirdetés kétségtelenül egy egyszerű módja a hatékony reklámtartalom létrehozásának!
Ezenkívül az értékesítési tölcsér aljára összpontosítanak, ami azt jelenti, hogy remekül alkalmasak a döntésképtelen vásárlók meggyőzésére.
És a legjobb rész…
A közönség HIHETETLENÜL JÓL reagál rájuk!
Az alábbiakban mindent megvizsgálunk, amit a „Mi vs.Ők” összehasonlitó hirdetésről tudni kell, és bemutatunk néhány valós példát arra, hogy mennyire erőteljes is lehet ez az egyedi taktika!
Mi az a „Mi vs. Ők” hirdetés?
Lényegében a „Mi Vs. Ők” hirdetés egy olyan marketingstratégia, amely kiemeli két ellentétes oldal között felmerülő különbségeket.
Más szóval, ez azt jelenti, hogy az általad kínált termékeket (a Mi rész) hasonlítod össze a közvetlen és közvetett versenytársaiddal (az Ők rész).
Első pillantásra ez a stratégia kissé konfrontatívnak tűnhet, hiszen szó szerint elmagyarázod a nézőidnek, hogy a termékeid miért jobbak a versenytársaidnál.
Pedig a formátum célja valójában nem más, mint, hogy rávilágítson arra, ami jobbá teszi a saját kínálatodat, nem pedig az, hogy lebeszélje a közönséget a versenytársaidról.
Fontos megemlíteni azt is, hogy a „Mi vs Ők” marketing nem csak a termékek összehasonlításáról szólhat.
Ez a stratégia használható az iparág gyengeségeinek vagy fájdalompontjainak bemutatására, a változások kiemelésére, például egy bizonyos viselkedés változásának bemutatására egy új termékkel, vagy egyszerűen csak az új és a régi módszerek közötti különbség megmutatására.
Lényegében a „Mi vs. Ők” hirdetéseket azért használják, hogy egy szemléltető üzeneten keresztül adják el a termékeket, értéket vagy valamilyen pozitív változást ígérve a célcsoportnak, anélkül, hogy közvetlenül azt vágják az arcunkba, hogy: „Na ezt vedd meg!”
Miért is olyan hatékonyak a „Mi vs. Ők” hirdetések az e-kereskedelmi márkák számára?
Az első ok, amiért a „Mi vs. Ők” hirdetések olyan hatékonyak, az az, hogy az értékesítési tölcsér aljára összpontosítanak, amely főleg olyan emberekből áll, akik már ismerik a márkát, de talán csak egy kis lökésre van szükségük a vásárlás előtt.
Nézzünk meg néhány további tényezőt, amiért ez a típusú hirdetés ennyire erőteljes lehet!
- Fogyasztói tudatosság – Még ha a fogyasztó nem is kész a vásárlásra, azzal, hogy megmutatjuk, hogyan áll szemben a termékünk a többi piacon szereplő alternatívával, felkelthetjük a tudatosságukat, és kívánatossá tehetjük a termékünket.
- Fájdalompontok feloldása – Két termék összehasonlításával pozícionálhatjuk a termékünket mint megoldást a célközönségünk számos problémájára.
- USP-k (egyedi értékesítési pontok) kiemelése – Minden nagyszerű terméknek van néhány egyedi értékesítési pontja. Így, amikor összehasonlítjuk a termékeinket egy másikkal, kiemelhetjük ezeket az USP-ket, megmutatva a nézőnek, miért a mi termékünk a jobb választás.
- Ismerős információk felhasználása – Gyakran a fogyasztók már tudatában vannak, hogy vannak hasonló termékek a piacon. Az cél ebben az esetben az, hogy ezen ismerős információkra építve mondjuk el: „Igen, vannak más opcióid is. De itt van néhány ok, amiért a mi termékünk lehet a legjobb választás számodra!”
A „Mi vs. Ők” hirdetés pszichológiája
Nem győzzük hangsúlyozni: a „Mi vs. Ők” hirdetések nyagyon erőteljes eszközök lehetnek a vásárlók meggyőzésében.
És ez bizony nem csak egy mondva csinált marketingelmélet, valós eredmények állnak mögötte!
Nézzük meg egy kicsit közelebbről!
Hiányérzet – FOMO
A márka termékeinek egyedi előnyeinek kiemelésével a sürgősség érzetét kelthetjük a vásárlókban.
Ha lehetőséged van valamit megvenni vagy megtenni, ami jobbá teheti az életedet, miért is akarnál kimaradni belőle?
Ez a megközelítés különösen jól működik, ha az összehasonlítást korlátozott idejű akciókkal vagy ajánlatokkal párosítjuk, így a FOMO-t, vagyis a lemaradás félelmét használva ösztönözzük a nézőket, hogy RÖGTÖN cselekedjenek!
A jobb döntés meghozatala
Termékeink másokkal való összehasonlítása, és a kiemelése annak, hogy miért is mi vagyunk a több hasznot realizáló opció, pozícionálhatja a termékeinket nézőinkben úgy mint egy jobb, biztosabb választás.
Biztonságérzetet adunk a vásárlóknak, megerősítve azt, hogy jobb terméket vásárolnak, mintha bármi mást választanának, így abbahagyhatják a keresést.
Végtére is, hacsak nincs valamilyen másodlagos célja, mint például a pénz spórolás, senki sem akar rosszabb terméket vásárolni. Igaz?
A fogyasztói vágyak kiaknázása
Számtalan pszichológiai magyarázat állhat az emberek viselkedése és az általuk választott termékek tulajdonságai mögött.
Egy további nagyszerű ok, amiért a „Mi vs. Ők” hirdetés elképesztő számokkal operál, az az, hogy megszólítja a közönség mélyebb vágyait és igényeit.
Egyszerűen megmutatja nekik, mit kaphatnának (a versenytárs termékét), és aztán megmutatja a jobb opciót (a saját terméket)!
A „Mi vs. Ők” hirdetések előnyei
Cikkünk ezen részében már egyértelmű lehet, miért lehetnek ilyen erőteljes eszközök a „Mi kontra Ők” hirdetések.
De nézzük meg röviden, milyen további előnyökkel járhat ez a marketingstratégia.
- Egyedi hirdetéstartalom létrehozása – A „Mi vs. Ők” hirdetések gyakran egyedibbek, mint a hagyományos hirdetések, így kiemelkednek a hasonlóságok tengeréből.
- Könnyű létrehozni – A „Mi vs. Ők” hirdetések tervezésekor nem kell messzire menni az inspirációért. Csak össze kell hasonlítanod a termékeid egyedi előnyeit a versenytársaid gyengeségeivel.
- Vásárlói gondolkodásmód – Még ha egy néző nem is áll készen a termék tényleges megvásárlására, azzal, hogy megmutatjuk neki a két hasonló termék közötti különbségeket, felkészítjük őt a későbbi vásárlói döntésre. Más szóval, egy „Mi vs. Ők” hirdetés segíthet őket a helyes irányba terelni.
- Egy ötlet megkérdőjelezése – A nézőket két különböző aspektus mentén való gondolkodásra ösztönözve, a „Mi vs. Ők” hirdetések serkenthetik a kritikus gondolkodást, lehetővé téve a fogyasztó számára, hogy valóban eldöntsék, melyik termék a legjobb számukra.
- Egyedi értékesítési pontok – Minden jó terméknek van néhány egyedi értékesítési pontja, amely kiemeli a hasonló termékek közül. És a „Mi vs. Ők” hirdetések létrehozásával pontosan ezeket az USP-ket emelhetjük ki.
Ez csak néhány, alapvetően fontos elem, a „Mi vs. Ők” hirdetések számtalan előnye közül.
Az egyik legnagyobb fegyvere azonban a formátumnak, hogy az összehasonlító hirdetéseket a sales funnel különböző szakaszaira specifikálva is könnyedén szabhatjuk!
A „Mi vs. Ők” hirdetések alkalmazása a sales funnel különböző szakaszaiban
A reklámozásban és marketingben a sales funnel alapvetően az a gyáregység, ahol az új közönséget, potenciális vásárlókat és őrlődő, kétségekkel teli fogyasztókat fizető ügyfelekké alakítjuk.
Nézzük meg, hogyan használhatjuk a „Mi vs. Ők” hirdetéseket specifikusan, a sales funnel különböző szakaszaira szabva.
Tölcsér teteje – Széles körű (broad)
A sales funnel tetején olyan emberek vannak, akik többnyire nincsenek tisztában a márkáddal és annak termékeivel vagy szolgáltatásaival.
Ezért ebben a stádiumban széles hálót kell kivetni, megszólítva a potenciális vásárlók lehető legszélesebb körét.
Ilyenkor a „Mi vs. Ők” hirdetéseket arra használhatod, hogy:
- Összehasonlítsd a termékeidet (Mi) az iparági problémákkal
- Összehasonlítsd a termékeidet (Mi) egy általános termékkategóriával
- Összehasonlítsd a termékeidet (Mi) egy régi módszerrel
Tölcsér középső része – Termékfókusz
A tölcsér közepén már többen ismerik a márkádat és az iparágat, tehát igazából csak még több információra van szükségük az általad értékesített termékekről.
Ebben a szakaszban a „Mi vs. Ők” hirdetéseidet arra kell használnod, hogy:
- Összehasonlítsd a termékeid előnyeit más termékek előnyeivel
- Összehasonlítsd a termékeid jellemzőit más termékek jellemzőivel
Itt a kitűzött cél az, hogy részletesen elmagyarázzuk az előnyöket, és megmutassuk a potenciális vásárlóknak, mit kaphatnak, anélkül, hogy túlzottan erőltetnénk az eladást.
Tölcsér alja – Az ajánlatod középpontba helyezése
A tölcsér alján olyan emberek vannak, akiknek már minden információjuk megvan arról, hogyan oldják meg a problémájukat, már csak el kell dönteniük, melyik terméket vásárolják meg.
Ezen szakaszon tehát inkább a konkrét ajánlatodra és annak “jobb döntés mivoltára” való összpontosításra van szükség!
Lényegében itt egy kicsit közvetlenebbül eladhatod a terméket a „Mi vs. Ők” hirdetéseiddel:
- Összehasonlíthatod a márkádat a közvetlen versenytársakkal
- Összehasonlíthatod a te ajánlatodat az övékkel
- Összehasonlíthatod az eredményeidet az övékkel
Ebben a szakaszban a fogyasztó már tudja, hogy valamit meg fog vásárolni, tehát a feladatod csak az, hogy gondozd és tereld őket a helyes irányba. Természetesen egy „Mi vs. Ők” hirdetés az egyik legjobb módja ennek!
Hogyan készíts nagyszerű „Mi vs. Ők” hirdetéseket
Az alábbiakban közelebbről megvizsgálunk 10 valós példát „Mi vs.Ők” hirdetésekből.
Rengetegféle módon készíthetünk ilyen jellegű hirdetéseket. Ilyenek lehetnek például:
- Felhasználó által generált tartalom, vélemények, értékelések és ajánlások.
- Egymás mellett illusztrálva bemutatva az összehasonlítást a termékeid és a hasonló alternatívák között.
- Megmutatni az ígéretet és elmagyarázni, miért teheti jobbá a terméked a vásárló életét.
- Kiemelni a termék egyedi értékesítési pontjait.
- Kiemelni a versenytársak termékajánlatának gyengeségeit.
12 konkrét példa a „Mi vs. Ők” Hirdetésekre, amelyek TÉNYLEG működnek!
Előnyök és gyengeségek
Ez a hirdetés nagyon lényegretörően bemutatja az eladni kívánt termék sok-sok előnyét.
Ami pedig igazán ütőssé teszi, az az, ahogyan ezt összevetik a versenytársak termékeinek gyengeségeivel.
Ki ne akarna távol maradni valamitől, ami felhígított, következetlen és az átlagnál jóval drágább egy csésze?!
Ugye?
Ígéretek és közösségi visszacsatolás
A következő „Mi vs. Ők” hirdetés, főleg a két versenytárs termék közötti árkülönbségre összpontosít.
De ez a hirdető még egy lapáttal rátesz, bevonva némi közösségi visszacsatolást (több mint 8000 Trustpilot vélemény), továbbá ígér egy 30 napos pénzvisszafizetési garanciát is.
Végül is, ha egy termék bevált 8000 másik ember számára, akkor neked is jónak kell lennie!
Az okos döntés meghozatala
Ez a „Mi vs. Ők” hirdetés egymás mellett mutatja be a két szóbanforgó termék összehasonlítását.
Lényegében ez egy közvetett támadás a versenytárs termékére.
A kék sarokban van egy probiotikum, amely több tápértéket kínál, kevesebbe kerül, hatékonyabb és könnyen lenyelhető.
A piros sarokban van egy drága zöld trutyi, aminek rossz az íze és nem éli túl az emésztési folyamatot.
Te melyiket választanád?
A célközönséged megszólítása
Amikor hirdetéseket készítesz a termékeidhez, mindig figyelembe kell venned a célközönséged vágyait, érdekeit és értékeit.
Pontosan ezt tette a következő hirdető, amikor létrehozta ezt az egyszerű, mégis hatékony hirdetést.
Nemcsak kiemeli az összes negatívumot, amelyek a versenytársak termékeiben fellelhetőek, de közvetlenül a célközönség vágyaihoz és igényeihez is szól azzal, hogy úgy mutatja be a terméket, mint egy töltőanyagoktól és színezékektől mentes, vitaminokkal és ásványi anyagokkal teli, 100%-ban állat- és környezetbarát opció.
Egy kép felér ezer szóval
Néha egy nagyszerű „Mi vs. Ők” hirdetést játszi könnyedséggel úgy is létre lehet hozni, hogy csupán egy hasonló termék mellé helyezzük termékünk képét.
Ez a hirdetés még szavakat, tulajdonságok hosszas ecsetelését vagy konkrét ajánlatot sem használ!
Mégis egyértelműen szemlélteti, hogy a saját termék, élénkebb, színesebb és sokkal szórakoztatóbb, mint a versenytárs oldalé.
Lényegében ez a „Mi vs. Ők” hirdetés rém egyszerűen, csupán egy unalmas terméket (egyszerű, fekete sisak) vet szembe egy menő, izgalmas termékkel.
Egyedi értékajánlat kiemelése
Fontos megjegyezni, hogy egy összehasonlító hirdetésnek nem kell kitérnie MINDEN egyes különbségre a termékek közt, ahhoz, hogy jól működjön.
Ehelyett a mindent átfogó részletes megközelités helyett, a következő hirdetés egyetlen egy, rendkívül átélhető problémára összpontosít:
Arra a tényre, hogy MINDENKI utálja, amikor a tej kicsapódik a kávéban.
A hirdetés közvetlenül a problémára céloz, és egyben megoldást is nyújt a nézőknek.
Itt ismét visszaköszön, hogy ismerni kell a célközönséget, és egyedi értékesítési pontokat kell találni, amelyek közvetlenül a vágyaikhoz és igényeikhez szólnak.
A vásárlóid frusztrációjának feloldása
A következő hirdetés egyszerű, és nem csak egyetlen versenytársra összpontosít. Helyette a termékeiket az egész bőrápolási iparággal hasonlítják össze.
Lényegében kiemelik a hagyományos bőrápolási termékekben megtalálható gyengeségeket, majd ezeket összevetik az Omnilux márka előnyeivel és felsőbbrendűségével.
Először a főbb problémákat emelik ki, majd a saját terméket pozícionálják megoldásként.
Hagyd, hogy a vásárlók döntsenek
Ez a hirdetés szó szerint végigvezet a döntéshozatali folyamaton, ami remek módja annak, hogy az emberek ténylegesen maguk döntsék el, melyik terméket részesítik előnyben.
Amikor ebédre gondolunk, mindannyiunkban hasonló dolgok merülhetnek fel:
- Van-e megfelelő tápértéke?
- Mennyi idő alatt készül el?
- Mennyibe kerül?
Mindegyik döntési ponton végigvezetve a nézőt, a hirdetés lehetővé teszi, hogy legjobb belátásuk szerint válasszák ki, melyik termék illik leginkább az életstílusukhoz.
Fájdalompontok és árpszichológia
A következő hirdetés egy egyszerű fájdalompontot választ: sok zacskós étel sajnos nem kielégítő tápérték szempontjából.
Részletesen elmagyarázza, mennyivel többet kínál a termékük tápérték tekintetében az alapvető ramennel és hasonló instant ételekkel összehasonlítva.
Végül kiemelik a termék árát, mely egy reális, vállalható étkezésenkénti összeg.
Mi ez ha nem egy nyertes ajánlat! (és hirdetés)
Egyszerű = nagyszerű
A következő hirdetés szintén két terméket mutat egymás mellett, de nem bonyolítja túl, csak a kalória- és cukortartalom különbségét mutatja.
Ismét felmerül: nem kell mindig az összes egyedi értékajánlatot kiemelned a termékedben.
Gyakran elég, ha egy vagy két USP-re összpontosítasz, és csak ezeket hasonlítod össze egy versenytárssal, hogy bemutasd, miért jobb a saját terméked.
Rezonálj egy életstílussal
Említettük már, mennyire fontos ismerni a célközönségedet?
Ez a hirdetés egy újabb példa arra, hogy a célközönség ismerete hogyan segíthet abban, hogy termékeid a lehető legjobb fényben tüntethesd fel.
Tudván tudva, hogy célközönségük jelentős része a zsíros kaják felé fordul az esti buli utáni másnaposság mihamarabbi kezelése érdekében, ez a hirdető szebb színekben tudta lefesteni saját termékét, alternatív megoldásként pozícionálva azt a felhasználó életviteléből fakadó problémájára.
Hiszem ha látom
Végezetül hoztunk egy olyan hirdetést, amely egy márka termékét hasonlítja össze a teljes iparág számos gyengeségével és buktatójával.
Ahelyett, hogy csak a termékeiket hasonlítanák össze a versenytársaikkal, a Genusee inkább kiemeli a szemüvegiparban gyakran előforduló problémákat.
Ezt követően egyesével összevetik a termékük előnyeit, lehetővé téve a nézők számára, hogy jobban megértsék, miért az ő termékük a legjobb választás.
BÓNUSZ PÉLDA!
Összehasonlítani ezt meg azt 🙌
Bónusz példánk esetében ismét bebizonyosodik, hogy az összehasonlító hirdetés valóban egy remek módja a termékek bemutatásának és a célközönség számára legfontosabb dolgokra való összpontosításnak.
Ebben az esetben a hirdető azonban nem közvetlenül hasonlítja össze a termékét egy versenytárssal. Sőt nem is a termék előnyeiről vagy jellemzőiről van szó, ehelyett inkább egy érzelmet helyez fókuszba, amelyet a termék kivált!
Csak egy személyt és az ő arckifejezéseit ábrázolja a kép, aki a termék használata előtt és után látható. A termék használata előtt meglehetősen ramaty, semleges kedve van. Se nem boldog, se nem szomorú…
A termék használata viszont egy széles mosolyt csalt az arcára!
Néha ez minden, amire szükséged van egy termék megfelelő bemutatásához. Lényegében a hirdetés azt üzeni, hogy ha jól akarod érezni magad, próbáld ki ezt a terméket.
Ellenkező esetben rossz kedvű maradsz, mint mások.
A „Mi vs. Ők” marketing ereje
Ebben a cikkben mélyen beleástuk magunkat a „Mi vs. Ők” összehasonlitó hirdetés formátumban rejlő lehetőségekbe és annak megannyi felhasználási módjába, amellyel akár Te is könnyedén fokozhatod a következő reklámkampányodat.
Fontos megjegyezni, hogy ez a típusú reklám nem csupán a versenytársak termékeinek lejáratásáról szól.
Arról szól, hogy kiemeljük a termékeink egyedi értékesítési pontjait, lehetővé téve a közönség számára, hogy maguk vegyék észre, miért válasszanak bennünket mások helyett!