A közösségi média hirdetéseknek 2 egyszerű célja van:
- 1. Meg kell ragadniuk a figyelmet (vagyis meg kell állítaniuk a felhasználót a görgetésben)
- 2. El kell adniuk a kattintást
Ha nem ragadja meg a hirdetésed a felhasználó figyelmét, akkor lehet bármennyire jól megírt a hirdetési szöveged, vagy lehet bármennyire szépen összeállított hirdetési kreatívod, a felhasználó ezeket már egyáltalán nem fogja látni. A potenciális vásárlód már a következő cicás videót nézi, vagy éppen a Temu-n böngészik.
Bár a csili-vili kreatívok is gyakran működnek, azonban mivel már minden márka képes ilyen hirdetéseket csinálni Canva, Photoshop, vagy valamelyik AI alapú képgenerátor segítségével, ezért ilyen hirdetésekkel már egyre nehezebben lehet megragadni a felhasználók figyelmét. Az ilyen hirdetések nagy részét már reflexből átgörgetik.
Éppen ezért működnek nagy sikerességi rátával a csúnya hirdetések.
Mik is azok a csúnya hirdetések?
A csúnya hirdetések csúnyák, ennyi. És pontosan ezért tűnnek ki a többi hirdetés közül.
Fontos, hogy egy csúnya hirdetés készítését sem szabad félvállról venni. Meg kell találni a megfelelő vizuális elemeket a kreatívokra, valamint a kreatív üzenetének, szövegezésének is megfelelőnek kell lennie. Ha ezekre nem figyelsz, akkor nagy valószínűséggel a csúnya hirdetésed rossz hirdetés is lesz.
Miért érdemes Neked is kipróbálnod a csúnya hirdetéseket
1. Felkelti a felhasználók figyelmét (ezért működik)
A legtöbb ember már automatikusan tovább görget, ha egy hirdetést lát (vagy, ha valamilyen olyan tartalommal találkozik, amiről rögtön tudja, hogy hirdetés lesz).
A figyelemfelkeltés legjobb módja, ha megtöröd a mintát, ha egy olyan hirdetést készítesz, amilyet nem gyakran látnak a felhasználók, vagy akár korábban még egyáltalán nem láttak.
2. Gyorsan lehet sokat készíteni
Mivel nem kell órákat eltölteni 1-1 csúnya hirdetés elkészítésével, ezért rövid idő alatt sok különböző üzenet, dizájn, vagy megközelítés variációt tudtok elkészíteni.
Gyors elkészítési idő => Több tesztelhető kreatív => Több esély egy sikeres kreatívra, amivel tudtok skálázni
3. Csökkenti a CPM-et
Mivel nem megszokott egy márkától, hogy csúnya hirdetéseket használ, ezért általában sokan reagálnak az ilyen típusú hirdetésekre (kommentek, like-ok, …), ennek következtében pedig alacsonyabb lesz a hirdetés CPM-e a többi hirdetéshez képest.