Tulajdonságok vs előnyök: Mik a legfontosabb különbségek?

A tulajdonságok és előnyök megkülönböztetése kulcsfontosságú ahhoz, hogy hatékony hirdetési kreatívokat (és hirdetési szövegeket, landing page-ket, e-maileket, …) készíts.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mi a különbség a tulajdonságok és az előnyök között, valamint konkrét példákat is hozunk a könnyebb érthetőség végett.

Mi számít tulajdonságnak?

Tulajdonságnak számít egy terméknek minden jellemzője, vagy funkciója. Ez az amit a termék “csinál”, amire a termék képes. A tulajdonságok segítségével azoknak az embereknek tudjuk elősegíteni a vásárlási döntését, akik egy adott terméket keresnek.

Tulajdonság például egy ruhának a mérete, egy laptop processzorának a teljesítménye, vagy egy bútor alapanyaga.

Mi számít előnynek?

Az előny az, hogy egy termék tulajdonsága hogyan teremt értéket, vagy hogyan biztosít hasznot a vásárló számára.

Az előnyök a vásárlóknak azt a kérdését válaszolják meg, hogy “Mit tehet értem ez a termék?”

Az előnyök különösen fontosak lehetnek, ha egy termék jellemzői nagyon technikai jellegűek. 

Ha például egy kerékpáros táskát akarunk eladni, akkor az nem mond túl sokat a legtöbb embernek, hogy “9x11x3 cm méretű a táska és 4 külön zsebe van”.

Ha viszont leírjuk, hogy “kompakt mérete miatt elfér a bicikli ülés alatt, ráadásul többzsebes kialakítása miatt azon sem kell izgulnod, hogy a kulcsod összekarcolja a telefonodat, akkor a potenciális vásárló számára sokkal inkább kézzelfogható lesz, hogy az adott tulajdonság számára milyen előnyökkel fog járni.

Mikor melyiket érdemes használni?

Általánosságban elmondható, hogy a hirdetésekben az előnyöket érdemes kiemelni. Hogy miért?

  • Az előnyök érdeklik az embereket. Az emberek termékeket nem a tulajdonságaik miatt, hanem a tulajdonságok által nyújtott előnyök miatt vásárolnak.
  • Az előnyök meggyőzőbbek. Ha az előnyökre koncentrálsz, akkor a potenciális vásárló sokkal jobban el tudja képzelni, hogy a termék hogyan teheti jobbá az életét. Ez sokkal meggyőzőbb, mint a tulajdonságok egyszerű felsorolása.
  • Az előnyökre jobban emlékeznek. Az emberek nagyobb valószínűséggel emlékeznek egy termék előnyeire, mint a tulajdonságaira. Ez azért van, mert az előnyök több érzelmet váltanak ki és relevánsabbak az emberek életében.

Hogyan alakíts át egy tulajdonságot előnnyé?

A tulajdonságok előnnyé alakításának legegyszerűbb módja a “Na és?” kérdés.

Nézzünk egy példát. Képzeld el, hogy egy sütőt árulsz. Az egyik különleges tulajdonsága a gyors előmelegítő rendszer. A gyors előmelegítés egy tulajdonság, mert ez egy tény a sütővel kapcsolatban – megmagyarázza, hogy mit csinál a sütő.

Az előny meghatározásához meg kell kérdezned magadtól, hogy “Na és?”

A sütő gyorsan előmelegszik.

Na és?

Gyorsan készen áll, hogy elkezd sütni a vacsorát.

Na és?

Az étel hamarabb kerül az asztalra.

Na és?

Az élet kevésbé stresszes. Kevesebbet kell a konyhában sürögni-forogni, várva, hogy a sütő felmelegedjen.

Néhány további példa a “Na és?” kérdés használatára

  • Az ajtóinknak erős zsanérjai vannak. Na és? A zsanérok nem hajlanak el a folyamatos ajtócsapkodástól, így akár 20 évig is használhatod az ajtót bármiféle fennakadás nélkül.
  • A hordozható töltőnk kapacitása 10.000 mAh. Na és? Hordozható töltőnkkel akár háromszor feltöltheted teljesen a telefonodat, így többé nem kell aggódnod, hogy út közben lemerül a telefonod.
  • Tiszítószerünk kizárólag természetes anyagokból készült. Na és? Többé nem kell aggódnod attól, hogy a tisztítószer bármilyen káros hatással van az egészségedre.

A valódi előnyök kapcsolódnak a vásárlók valódi vágyaihoz, mint például idő megtakarítása, költségek csökkentése, több pénz keresése; boldogabb, egészségesebb vagy nyugodtabb élet.

A legfontosabb tanulságok

  • Tulajdonság: a termékkel kapcsolatos jellemzők vagy tények.
  • Előny: okot ad a potenciális vásárlónak a vásárlásra, mert elmagyarázza, hogy az adott terméktől hogyan lesz jobb az élete.
  • Az előnyöket érdemes kiemelni a hirdetésekben, mert ezek jobban érdeklik és jobban meggyőzik az embereket, valamint jobban is emlékeznek az előnyökre.
  • A tulajdonságok előnnyé alakításának legegyszerűbb módja a “Na és?” kérdés.

200+ Hook Formula

Készíts bivalyerős kreatívokat villámgyorsan a Scrollstopper hook sablonok segítségével!

200+ Hook Formula

Készíts bivalyerős kreatívokat villámgyorsan a Scrollstopper hook sablonok segítségével!

NÖVELD ELADÁSAIDAT

PERFORMANCIA KREATÍVOK SEGÍTSÉGÉVEL

Tedd meg a TOP 1 lépést, amire márkádnak szüksége van a növekedéshez.