A tulajdonságok és előnyök megkülönböztetése kulcsfontosságú ahhoz, hogy hatékony hirdetési kreatívokat (és hirdetési szövegeket, landing page-ket, e-maileket, …) készíts.
Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mi a különbség a tulajdonságok és az előnyök között, valamint konkrét példákat is hozunk a könnyebb érthetőség végett.
Mi számít tulajdonságnak?
Tulajdonságnak számít egy terméknek minden jellemzője, vagy funkciója. Ez az amit a termék “csinál”, amire a termék képes. A tulajdonságok segítségével azoknak az embereknek tudjuk elősegíteni a vásárlási döntését, akik egy adott terméket keresnek.
Tulajdonság például egy ruhának a mérete, egy laptop processzorának a teljesítménye, vagy egy bútor alapanyaga.
Mi számít előnynek?
Az előny az, hogy egy termék tulajdonsága hogyan teremt értéket, vagy hogyan biztosít hasznot a vásárló számára.
Az előnyök a vásárlóknak azt a kérdését válaszolják meg, hogy “Mit tehet értem ez a termék?”
Az előnyök különösen fontosak lehetnek, ha egy termék jellemzői nagyon technikai jellegűek.
Ha például egy kerékpáros táskát akarunk eladni, akkor az nem mond túl sokat a legtöbb embernek, hogy “9x11x3 cm méretű a táska és 4 külön zsebe van”.
Ha viszont leírjuk, hogy “kompakt mérete miatt elfér a bicikli ülés alatt, ráadásul többzsebes kialakítása miatt azon sem kell izgulnod, hogy a kulcsod összekarcolja a telefonodat, akkor a potenciális vásárló számára sokkal inkább kézzelfogható lesz, hogy az adott tulajdonság számára milyen előnyökkel fog járni.
Mikor melyiket érdemes használni?
Általánosságban elmondható, hogy a hirdetésekben az előnyöket érdemes kiemelni. Hogy miért?
- Az előnyök érdeklik az embereket. Az emberek termékeket nem a tulajdonságaik miatt, hanem a tulajdonságok által nyújtott előnyök miatt vásárolnak.
- Az előnyök meggyőzőbbek. Ha az előnyökre koncentrálsz, akkor a potenciális vásárló sokkal jobban el tudja képzelni, hogy a termék hogyan teheti jobbá az életét. Ez sokkal meggyőzőbb, mint a tulajdonságok egyszerű felsorolása.
- Az előnyökre jobban emlékeznek. Az emberek nagyobb valószínűséggel emlékeznek egy termék előnyeire, mint a tulajdonságaira. Ez azért van, mert az előnyök több érzelmet váltanak ki és relevánsabbak az emberek életében.
Hogyan alakíts át egy tulajdonságot előnnyé?
A tulajdonságok előnnyé alakításának legegyszerűbb módja a “Na és?” kérdés.
Nézzünk egy példát. Képzeld el, hogy egy sütőt árulsz. Az egyik különleges tulajdonsága a gyors előmelegítő rendszer. A gyors előmelegítés egy tulajdonság, mert ez egy tény a sütővel kapcsolatban – megmagyarázza, hogy mit csinál a sütő.
Az előny meghatározásához meg kell kérdezned magadtól, hogy “Na és?”
A sütő gyorsan előmelegszik.
Na és?
Gyorsan készen áll, hogy elkezd sütni a vacsorát.
Na és?
Az étel hamarabb kerül az asztalra.
Na és?
Az élet kevésbé stresszes. Kevesebbet kell a konyhában sürögni-forogni, várva, hogy a sütő felmelegedjen.
Néhány további példa a “Na és?” kérdés használatára
- Az ajtóinknak erős zsanérjai vannak. Na és? A zsanérok nem hajlanak el a folyamatos ajtócsapkodástól, így akár 20 évig is használhatod az ajtót bármiféle fennakadás nélkül.
- A hordozható töltőnk kapacitása 10.000 mAh. Na és? Hordozható töltőnkkel akár háromszor feltöltheted teljesen a telefonodat, így többé nem kell aggódnod, hogy út közben lemerül a telefonod.
- Tiszítószerünk kizárólag természetes anyagokból készült. Na és? Többé nem kell aggódnod attól, hogy a tisztítószer bármilyen káros hatással van az egészségedre.
A valódi előnyök kapcsolódnak a vásárlók valódi vágyaihoz, mint például idő megtakarítása, költségek csökkentése, több pénz keresése; boldogabb, egészségesebb vagy nyugodtabb élet.
A legfontosabb tanulságok
- Tulajdonság: a termékkel kapcsolatos jellemzők vagy tények.
- Előny: okot ad a potenciális vásárlónak a vásárlásra, mert elmagyarázza, hogy az adott terméktől hogyan lesz jobb az élete.
- Az előnyöket érdemes kiemelni a hirdetésekben, mert ezek jobban érdeklik és jobban meggyőzik az embereket, valamint jobban is emlékeznek az előnyökre.
- A tulajdonságok előnnyé alakításának legegyszerűbb módja a “Na és?” kérdés.